Iran - Reisverslag uit Kashan, Iran van Anneke Vos - WaarBenJij.nu Iran - Reisverslag uit Kashan, Iran van Anneke Vos - WaarBenJij.nu

Iran

Blijf op de hoogte en volg Anneke

17 April 2016 | Iran, Kashan

16 april Vandaag de vip bus naar Kashan gepakt was nog wel een ritje , na een 2 en half uur op de busterminal aangekomen een taxi gepakt de chauffeur wist wel een gast huis .Nou eenmaal daar aangekomen een smal steegje Door paadje naar boven klein maar dikke houten deur Door ....... en dan ...dan sta je ineens in een sprookje van 1000 en 1 nacht zo mooi gezellig en leuk .het was dus een traditioneel gasthuis van 200 jaar oud super vet . De boel op de bedden gegooid ff een douche gepakt en op pad . Richting de bazaar daar lekker rond gelopen en weer richting gasthuis heerlijk gezeten koffie gedronken en toen weer de stad in gegaan .daar hebben we een museum bekeken waar kunst hing van ene haves behoorlijk vooruitstrevende kunst de beste man is al 30 jaar geleden overleden is . Daarna een traditioneel huis bekeken zo als men vroeger leefde teminste als je genoeg geld had .heel bijzonder .met winterkamers boven en zomer kamers beneden allemaal kleine ruimtes .vrouwen hadden hun eigen verblijf trouwens ,hoe men dat allemaal regelde ...geen idee . 2 keukens een grote kelder onder het huis .. echt heel mooi. En toen rammelde onze buikjes eten dus .we hebben gegeten naast het traditionele huis .heel gezellig ,niet aan een tafel maar op een houtenbank met een kleed en dan op je kont zitten .wat aten we iets met bonen aubergine en kameel ,rijst , flinterdun brood en een stoofpotten kameel , groente in de vorm van bosuitjes ,soort sla .en nog iets groens waarvan ik de herkomst niet weet. Oja en colaaaa . En het smaakte prima! Ook vandaag weer veel mensen die vroegen waar we vandaan kwamen , wat we van Iran vinden . Mark werd zelfs achtervolgt Door een student hahahaha die hem het hemd van zijn lijf vroeg .hij wou zijn Engels oefenen .zo grappig . Nou dat was bijna deze dag . We zijn nog even naar een taxi mannetje gegaan die voor ons een toer regel naar adyaneh.Fin garden han jan castel .en dan brengt hij ons gelijk naar Esfhan . Zo dat was het voorlopig weer .liefs van mij en mark .x

• 17 April 2016 - 18:48

Margot:

Mooi Anneke, ik Google meteen op de plaatsnamen die je schrijft, zo kijk ik ook een beetje mee :)
    Liefs Margot

• 17 April 2016 - 20:49

Aafke :

Nou mam, je verhalen lezen weg als een spannend avontuur! Liefs

• 18 April 2016 - 16:09

Yvonne:

Zo leuk om je verhaal te lezen!!!!! Ben benieuwd naar het vlg verhaal!!! Heel veel plezier!!! Xxxxxx

• 18 April 2016 - 16:20

Jon Vos:

Hallo kinderen,eindelijk jullie webs. op P.C. Fijn dat jullie genieten,Mark laat je niet strikken.
    Verslag goed geschreven,ga zo door XXXXXXXXXXXXXX mam en pap.

• 18 April 2016 - 17:35

Anneke Vos:

Hoi pap hahaha nou vandaag was het bijna gelukt hoor Mark had veel sjans .maar ik heb hem gered hoor ;) xxxxxxxxxx