Iran Shiraz - Reisverslag uit Shīrāz, Iran van Anneke Vos - WaarBenJij.nu Iran Shiraz - Reisverslag uit Shīrāz, Iran van Anneke Vos - WaarBenJij.nu

Iran Shiraz

Blijf op de hoogte en volg Anneke

27 April 2016 | Iran, Shīrāz

27 april .woensdag Gisteren aangekomen rond half 6 in Shiraz de busreis was behoorlijk lang ruim 6 uur en slapen in de bus was lastig .mijn benen werkte niet mee ,maar we hebben het gered :) in yazd hadden we al gezorgd dat we voor de laatste dagen een slaapplek zouden hebben en met de taxi waren we er vrij vlot .in ook weer een achteraf steegje waarvan je zegt .wat kan hier nu zitten . De beste man rook ons waarschijnlijk Door de deur heen want er werd gelijk open gedaan . Gelukkig kon hij gelijk een kamer voor ons klaar maken zodat we nog even konden slapen . Een heel erg mooi gasthuis met een mooi binnenplein alles even netjes en schoon toch ook wel weer een oud gasthuis maar dan flink gerenoveerd. Om 9 uur zijn we op pad gegaan de stad in .richting bazaar heerlijk rond gelopen koffie gedronken .toen naar de moskee de moskee van de zoon van de 7de Iman (je hebt er 12) ik natuurlijk weer mijn tafelkleed om bloed heet met 35 gr ,er gingen 2 gidsen mee een man en een vrouw .de vrouw voor mij in het vrouwen gedeelte .je komt in de eerste hal waar de tombe is de shrine daarna loop je naar de ruimte waar de vrouwen zitten .Ze zijn daar met de kinderen .ze bidden lezen of praten een gezellige boel . Daarna de bazaar weer in .we qorden uitgenodigd Door ën man van een winkeltje voor thee en !! Om natuurlijk iets te kopen .mark wou graag kannetjes die mooi bewerkt zijn (van koper met tin er overheen) en we hebben een mooie prijs kunnen maken . En weer even een bakkie gedaan .daarna naar een museum gegaan ,en verwacht nu niet een museum waar je een paar uur rond kan lopen .nee hun beleving daar over is iets anders .een klein gebouw met 4 vitrines en dan heb je het wel gehad .maar desalniettemin toch leuk .terug Door de bazaar om op zoek te gaan naar wat te eten . Het ruikt in de bazaar heerlijk naar alle kruiden .en naar andere luchten waar van ik de herkomst niet weet. Nadat we gegeten hebben zijn we met de taxi weer naar ons gasthuis gegaan .mijn voeten doen het niet echt meer :( . Nog even lekker buiten gezeten toen onder de douche en naar bed salaam !!

  • 27 April 2016 - 08:30

    Margot:

    Anneke je weet dat ik elke naam die je plaatst opzoek in Google, zo ook de moskee die je beschreef. Grappig, dan zie je staan: reisverslag uit Yazd, Iran van Anneke Vos.
    Maar mooie plaatjes zie ik. Geniet lekker verder. Liefs Margot

  • 27 April 2016 - 13:47

    Anneke Vos:

    Leuk dat je het zo volgt Margot .en heel leuk dat je het ook op Google ziet .en we blijven genieten .liefs

  • 28 April 2016 - 08:31

    Jon Vos:

    Hallo kinderen,hoe is het nu met de voetjes?
    Hoe laat komen jullie aan op Schiphol,laatste trein,papi vertrek 23.59
    kom jullie anders halen pap

  • 28 April 2016 - 17:24

    Anneke Vos:

    We komen rond 12 uur smiddags weer in Apeldoorn aan . We bellen nog wel even .xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Iran, Shīrāz

Mijn eerste reis

backpacken samen met mijn broer(tje) in Iran

Recente Reisverslagen:

01 Mei 2016

de laatste dag vrijdag

28 April 2016

Shiraz Iran

27 April 2016

Iran Shiraz

25 April 2016

Iran yazd

24 April 2016

Iran yazd
Anneke

Actief sinds 25 Mei 2016
Verslag gelezen: 301
Totaal aantal bezoekers 20328

Voorgaande reizen:

09 April 2017 - 28 April 2017

Vietnam

25 Mei 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

09 April 2016 - 30 April 2016

Iran

09 April 2016 - 30 April 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: