Shiraz Iran - Reisverslag uit Shīrāz, Iran van Anneke Vos - WaarBenJij.nu Shiraz Iran - Reisverslag uit Shīrāz, Iran van Anneke Vos - WaarBenJij.nu

Shiraz Iran

Blijf op de hoogte en volg Anneke

28 April 2016 | Iran, Shīrāz

28 april Vandaag naar persepolis geweest .teminste de overblijfselen er van . Het was was een paleis wat gebouwd is ongeveer 330 bc .het paleis dien de vooral voor bijeenkomsten en er werden rijke en voorname mensen uitgenodigd .die mensen kwamen vooral giften brengen cq belasting dus . Er helaas al veel weg .maar even zo goed erg indrukwekkend om te zien hoe met dat toen gebouwd heeft .zulke grote blokken uit de bergen gehouwen om nog maar niet te spreken van het er heen krijgen van die blokken .niet het gereedschap en de machiens hebben die wij nu hebben . Geweldige architecten. Toen we daar 2 uur hebben rond gehuppeld weer naar het gasthuis even lekker onder de douche was al weer 35 gr . Er was eerst spraken dat we van donderdag op vrijdag niet konden blijven .maar we hadden mazzel we konden nog blijven vannacht yeahhhhhh in de zelfde.kamer .geeft toch wel weer wat rust. Na ff lekker niks te hebben gedaan de stad in .op zoek naar de moskee waar we.morgenvroeg om 8 uur willen zijn vanwege de mooie lichtinval . Onderweg weer vaak aangesproken .of alleen maar welkom to Iran .mensen die ven je hand willen schudden ,het is soms echt bizar .in het parkje waar we lekker een ijsje aten (shiraz specialiteit ) kwamen er ook weer mensen die met ons op de foto wilden en dat doe je dan ook (als beroemde toeristen ) ook worden er stiekem foto's gemaakt hahahahaha soort paparazzo ;) . Ach het went hahahahaha . Nee echt super.leuk en lief zijn de mensen hier geen enge oorlogszuchtige barbaren . Nee lieve vriendelijke mensen gastvrij nieuwsgierig en trots . De bevolking moet je scheiden van de politiek dat zijn volgens mij toch heel verschillende dingen . En natuurlijk zullen er veel dingen niet kloppen in dit land dat geloof ik echt wel . Mijn ervaring is dat het een open volk is met veel geschiedenis en gastvrijheid . Morgen laatste dag zaterdagmorgen 02:35 vliegen we weer terug ,met veel nieuwe ervaringen en ontmoetingen. Ik ben blij dat ik hier 3 weken gast mocht zijn . ♡♡

  • 28 April 2016 - 17:30

    Margot:

    Lieve Anneke, omdat ik niet kan reageren dit weekend wens ik jullie nu alvast een goede reis naar huis. Dankjewel voor het mooie reisverslag en vooral je positieve ervaringen over een voor ons onbekend land.
    Liefs Margot

  • 28 April 2016 - 19:52

    Heleen:

    lieve an en mark verschrikkelijk mooi en leuk om alles elke keer te lezen
    ook wij wensen jullie een hele goed vlucht en zien jullie snel
    liefs wicher en heleen

  • 29 April 2016 - 20:30

    Lieselotte:

    An, ik heb genoten van je reisverslagen. Heel beeldend beschreven. Een hele goede terugreis gewenst!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Iran, Shīrāz

Mijn eerste reis

backpacken samen met mijn broer(tje) in Iran

Recente Reisverslagen:

01 Mei 2016

de laatste dag vrijdag

28 April 2016

Shiraz Iran

27 April 2016

Iran Shiraz

25 April 2016

Iran yazd

24 April 2016

Iran yazd
Anneke

Actief sinds 25 Mei 2016
Verslag gelezen: 509
Totaal aantal bezoekers 20363

Voorgaande reizen:

09 April 2017 - 28 April 2017

Vietnam

25 Mei 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

09 April 2016 - 30 April 2016

Iran

09 April 2016 - 30 April 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: