Even tussen door - Reisverslag uit Eşfahān, Iran van Anneke Vos - WaarBenJij.nu Even tussen door - Reisverslag uit Eşfahān, Iran van Anneke Vos - WaarBenJij.nu

Even tussen door

Blijf op de hoogte en volg Anneke

19 April 2016 | Iran, Eşfahān

Het is hier nu 9 uur lekker fris goed ontbijt gehad. Toen ik mensen vertelde dat we naar iran gingen was meestal de reactie .nee meen je niet wat eng gevaarlijk dat soort dingen .maar voor Iran geld Zeker onbekend maakt niet geliefd . Oké er zijn hier vast en zeker dingen die niet in onze maatschappij wenselijk zijn dat geloof ik gelijk .maar het gewone leven verschild niet veel als dat van ons.meisje en jongens gaan gescheiden naar school (was bij ons op katholieke scholen 40 jaar geleden ook nog zo) vrouwen hebben mind er kansen als mannen op de arbeidsmarkt maar juist zij spreken het best Engels. Jongens en meisjes gaan gewoon met elkaar om er wordt openlijk geflirt en gejank .je hebt niet het gevoel dat mensen in een angstige maatschappij leven.het verkeer is hier bizar links rechts inhalen voorruiten gewoon in de stad .maar niemand schijnt boos te worden .in Nederland had je al een blauw oog gehad .men word niet zo gauw boos of kwaad. Je wordt hier als gast onthaald en zo behandeld. Ze willen het je naar de zin maken .in een bus kregen we steeds iets lekkers aangeboden. Oké sommige mannen geven mij geen hand anderen wel weer volgens mij weten ze soms niet hoe te reageren op een westerse vrouw .maar wel altijd met respect. Iran is ook van de weinige landen waar ik nog nooit zoveel toeristen ben tegen gekomen Chinezen. Duitsers Nederlanders. En Fransen. Ook een land waar teminste heel open over de politiek wordt gepraat 1 van de nieuwsgierigste landen naar wat er buiten hun gebied is.Niks engste dus .ik ben heel blij dat ik niet bang ben uitgevallen .want wat zou ik dan een hoop aan ervaringen en ontmoetingen hebben gemist. :) salaam! Ps had ik al verteld dat hier in Esfahan wel 24 kerken zijn protestante kerken waar van er nog 6 ingebruik zijn das wel een dingetje voor de heer wilder toch !! ;)

  • 19 April 2016 - 08:10

    Yvonne:

    Zooooo gaaf Anneke, super om je verslagen te lezen en de foto's te zien. Have fun!!!!! Wacht weer op het volgende verslag!!!!!XXXXXXXX

  • 19 April 2016 - 09:06

    Margot:

    Je hebt helemaal gelijk Anneke. Onbekend maakt onbemind. Gelukkig leren we hier van jou.
    En gastvrijheid is toch vaak iets wat je in andere culturen tegen komt, kunnen we van leren!
    Geniet weer van alle mooie dingen.
    Liefs Margot

  • 20 April 2016 - 17:47

    Heleen Vos:

    hoi an en mark super om te lezen allemaal
    vanmorgen ook mooie foto's gezien jullie zijn zeker aan het genieten
    veel plezier en geniet van al die mooie ervaringen
    liefs wicher en heleen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Iran, Eşfahān

Mijn eerste reis

backpacken samen met mijn broer(tje) in Iran

Recente Reisverslagen:

01 Mei 2016

de laatste dag vrijdag

28 April 2016

Shiraz Iran

27 April 2016

Iran Shiraz

25 April 2016

Iran yazd

24 April 2016

Iran yazd
Anneke

Actief sinds 25 Mei 2016
Verslag gelezen: 203
Totaal aantal bezoekers 20323

Voorgaande reizen:

09 April 2017 - 28 April 2017

Vietnam

25 Mei 2016 - 31 December 2016

Mijn eerste reis

09 April 2016 - 30 April 2016

Iran

09 April 2016 - 30 April 2016

Mijn eerste reis

Landen bezocht: